14 Ekim 2015 Çarşamba

Journee Patisserie ; Türkiye'nin ilk 'Patisserie ve Artisanal Fırıncılık Festivali'

10 Ekim Cumartesi günü Fransa Sarayın'da düzenlenen ''Journee Patisserie'' etkinliğindeydim.Fransa Başkonsolosluğu ve Hybrid işbirliği ile düzenlenen ''pasta sanatı'' etkinliğinde pasta ve tatlı ustalarının hazırladığı lezzetler sunuldu.Saraya girdiğimde muhteşem kokular eşliğinde göz kamaştırıcı standları gezip bol bol tadım yaptım.Sadece tatlılar değil bol bol unlu mamuller, sandwiçler, kanepeler, ekmekler ve böreklerin  bulunduğu standların hemen yanında şarap firmalarının standları yer alıyordu.
Tüm gün çalan canlı müzikler eşliğinde kör tadımlar ve workshoplar festivale canlılık kattı.
Festivalde markalaşmış lezzetlerin yanı sıra yeni lezzet ustalarına da yer verildi, aralarında Le Petite Maison, Fouchon, Nicole, Five O'clock, Baylan, Pâtisserie de Pera, Pastel, La vie en Rose, Beyaz Fırın, La Pâtisserie Lune, Coffee Sapiens, Pare, Butterfly gibi çok sevilen birçok markanın yer aldığı etkinlik tam anlamıyla bir pasta şölenine dönüşüverdi.
Hemen girişte yer alan Baylan'nın makaronları ve eklerleri kapış kapış tükendi özellikle eklerlerinin yoğun ve bitter tadındaki çikolatasına bayıldım, yine girişte yer alan Five O'clock 'un klasik standı göz alıcıydı.La vien Rose'nin çilekli pastalarına bakıp fotoğraf çektim döndüğümde kalmamışlardı sanırım en üzüldüğüm şey bu oldu.
Dem Karaköy'ün standından beyaz çay içtim tadı harikaydı.
Adana'da bulunan ve yakında İstanbul'da ikinci şubesini açacak olan Doğan Kaymaklı'nın hafif ve lezzetli kadayıflı kaymakları herkesin ilgi odağı oldu.Yakında İstanbul'da ikinci şubesini açacaklarının bilgisini verdiler.

Doğan Kaymaklı'nın kabak tatlısı kaymaklı sunumu muhteşemdi.

24 Kitchen 'da cupcake süslemesi yaptım.

Cakes&Bakery makaronları

Cakes & Bakery sandwiçler



Le Petite Maison'un Fransa'ya özgü toz şekerli tatlıları


Pare Baklava standı

Pasta Sanatı eklerler

Browniler

Baylan'nın makaronları

Five O'clock

Renkli bezeler

Baylan Pastanesi

1 yorum:

  1. Harika bir etkinlik olmuş. Ben de katılmış kadar okurken keyif aldım :)

    YanıtlaSil